.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افقی روشن در همگرایی نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی
ایرج نیاز آذری

ایرج نیاز آذری - اولین نشست مشترک مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با استاندار ، معاونین و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان مازندران با ابتکار دبیر جدید مجمع درشبی بارانی و پرترافیک در مجموعه رفاهی وزارت کار در تهران تشکیل گردید. نشستی که هر چند با تاخیرنه ماهه !برگزار شد اما نوید افقی روشن برای همگرایی برای توسعه استان را بدنبال دارد.
برگزاری این نشست به این معنی نیست که یک شبه تمامی اختلافات نمایندگان و مسوولان اجرایی مرتفع شده و فردایی نزدیک توسعه استان در ریل واقعی خود قرار می گیرداما برداشت نگارنده به عنوان کسی که دست اندرکار اجرایی نشست همگرایی در تهران بوده این است که هرچه فضای تعامل دوسویه وچندوجهی بین مسوولان بخش های جامعه در قوای مختلف بیشتر و هدفمندتر گردد به همان نسبت امیدها برای رهیافت بسمت توسعه پایدارفزونی خواهدیافت. در نشست پایتخت مطالبات انباشته شده ای مرور گردید که اگر قبلا هم اندیشی می شد فتیله اختلافات را پایین نگه می داشت و چه بسا قدمهای محکمتری برای توسعه استان برداشته می شد. یا کارنمایندگان به تحقیق و تفحص از استانداری منجر نمی گردید. نشست مذکور نشان داد که چقدر فرصتهارا بخاطر عدم همگرایی ، تکروی و بخشی نگری از دست داده ایم چه آنکه تعامل و ارتباط هدفمند مسوولان قوای مختلف بهره های فراوانی نصیب مردم مازندران می نمایدالبته غصه خوردن برای گذ شته از دست رفته دردی را دوا نمی کند و هنر این است که بادرس از گذشته بفکرساختن فردایی بهتر باشیم. ومن عزم نمایندگان و مسوولان را برای ساختن آینده ای مطلوب در پناه وحدت و همدلی جدی یافتم.
درقلم پیشنین بدین مناسبت اشاره کردم که تداخل در منافع وتضادهای سیاسی حتی بین نیروهای همسو امکان وحدت حداکثری و همگرایی مطلوب را در کوتاه مدت با مشکل مواجه می سازد اما تلاش مسوولان ،نخبگان و گروه های مرجع برای تعامل و همکاری حتی در ترازحداقلی چای خوشوقتی دارد.
سنگ بنای اخیرمجمع نمایندگان برای دایر نمودن دفتری با کارکرد اجرایی ، مشاوره ای ، نظارتی و مطالعاتی در مرکز استان و ایجاد سازمانی اداری بدین منظور می تواند نگاه ها را به عملکرد استانی و ملی نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی مثبت نماید و نمره زیرده نظر سنجی اخیر سایت مازندنومه را در آینده ترمیم نماید.نظراتی که راقم این سطور هم با آن موافق است.
اگراهدافی که حسین نیازآذری - دبیر مجمع نمایندگان - در حاشیه بازدیدش از نمایشگاه کتاب استان درباره چرایی راه اندازی دفترمجمع در ساری برشمرد حتی در بلند مدت تحقق یابد نتایج و آثار بسیارخوبی برای آینده استان به همراه خواهد داشت.
مجمع نمایندگان ظرفیت و فرصت انکارناپذیری برای کمک به توسعه هر استان بشمارمی آید و اگر خواهان پیشرفت و تعالی زادبوم هستیم باید به کمک اقدامات وحدت آفرین که شوق انگیز است بشتابیم!. درسوی دیگر اگر نمایندگان استان درکنار پیگیری مطالبات حوزه انتخابیه چند برنامه استانی را با تراز ملی در دستور کار خود قرار دهند خدمت مضاعفی به مردم استان می نمایند.هرچند مطلوبیت برنامه های کلان در کوتاه مدت نصیب نمایندگان نمی گردد اما دوراندیشی نمایندگان منافع پرثمری برای آیندگان دارد.
نشست شوق آفرین و انگیزش بخش تهران در فضایی بسیارصمیمی و تعاملی با هدف هم افزایی نمایندگان و مسوولان اجرایی در حالی پایان پذرفت که حاضرین به تکرار فصلی و تشکیل موضوع محورانه آن با حضور دانشگاهیان و سایر گروه های مرجع اصرارداشتد و درباره چگونگی برگزاری چنین نشستی حتی در صورت تغییر دولتها و نمایندگان تاکید نموده اند.
بی تردید ایجاد ساختارجدید مجمع در مرکز استان با هدف هم افزایی توان نمایندگان شهرهای مختلف برای فعالیت های استانی امرمبارک و ستودنی است که با ابتکار دبیر جدید مجمع به روزهای افتتاح خود همزمان با سالروز برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 12 اسفند نزدیک می شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 اسفند 1391
از این دست جلسات به طور دائمی و هر از چندگاهی برگزار می شود که نه تنها عجیب نیست بلکه بسیار پیش پا افتاده است حالا این آقا اولین بار در چنین جمعی شرکت نمود ذوق زده شد فکر کرد که اتفاق مهمی است که باید همه به حضور ایشان آگاهی پیدا مینمودند خدا کمی عقل بدهد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.806 seconds.